woensdag 18 februari 2009

Finish

Zou er bij ons ook zo'n mooi lied uitkomen???????



Joehoe!!!! De finish is bereikt, ik ben er toch blij mee. Vond het hartstikke leuk om aan 23Dingen te werken maar soms was het ook wel een beetje veel en druk.
Ik vond het ook erg leuk om als coach te fungeren, collega's te helpen en te kijken naar hun vorderingen, het heeft me menig nachtelijk uurtje gekost, maar was zeker de moeite waard.

Dingen die ik leuk vond waren toch wel het bloggen, delicious, dizzie, flickr, wiki's, netvibes, google doc's, ja en ga zo maar door. Ik kan eigenlijk niet zeggen dat er een ding was waar ik een hekel aan had.

Wat 23dingen in de organisatie gedaan heeft, daar zullen we in de toekomst zeker nog wat van zien. Voor mij was het een blik in allerlei toepassingen die gratis gebruikt kunnen worden op internet en waar je op het werk veel aan kunt hebben. Er wordt in de organisatie al volop gebruik gemaakt van googledoc's bijvoorbeeld, en van de bibliotheek20.ning.

Wat me verraste was dat er zoveel verschillende meningen waren over het nut van deze cursus en dat je degene die er aanvankelijk heel sceptisch tegenover stonden gaandeweg de afgelopen maanden van mening zag veranderen.
Verbetering voor 23dingen kan ik niet zo gauw noemen, wel een aandachtspunt is de tijd die je er aan besteed, want in de praktijk heb ik van veel mensen gehoord dat ze er erg veel tijd ( soms te veel) aan kwijt waren, dat het zeker niet te doen is met 1 uur per ding.

Voor mij was 23Dingen een uitdaging, ben er een heel stuk wijzer van geworden.

3 opmerkingen:

23 Dingen zei

Hey Marij - van harte gefeliciteerd! Het is goed om te horen dat je het leuk en nuttig hebt gevonden. Maar vooral goed dat er bij jullie al echt toepassingen worden gebruikt.
Tja, het aspect tijd is veel genoemd en minimaal 1 uur is een start. Twee urr is ook te weinig, zelfs 10 uur... Steeds hebben we wel gemeld dat er ook privetijd ingestoken moet worden als je de verdieping wilt zoeken. Maar het belangrijkste blijft wel, dat mensen kennis hebben gemaakt met de materie.
Ik ben heel benieuwd naar jullie plannen, die horen we op de afsluiting!
Prettige caranavalsdagen!

Groet,
Rob

euk zei

Hoi Marij

wij hebben geen lied nodig, wij hebben natuurlijk altijd ons sprookje nog. dat is pas echt origineel.
mijn gadget met nintendo spellen heb ik gewoon bij de gadgets gevonden. bij de favoriete
nu ga ik ook even de finish halen
doeiiiiiiiiiiiii

wilma pennings zei

Ha Marij,

We hebben het toch maar weer gekunnen!!!
Jij ook nog van gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep. En nog hartstikke bedankt voor het coachen. Fijn dat we steeds terecht konden in het huisje van klein Marijsje. Leuk dat je steeds weer reageerde op onze ontwikkelingen. Dat geeft de mens weer moed.
Tot morgen aan de champagne.......
Groetjes