maandag 2 februari 2009

Muziek

#20, Muziek on-line beluisteren. Leuk, ik heb een lastfm account aangemaakt en ga dit vast en zeker vaak gebruiken, de laatste tijd ontbreekt het me aan tijd, maar ik vind het altijd leuk om nieuwe muziek te horen. Het leuke is ook dat je nu veel vergelijkbare muziek kunt beluisteren. Want je houdt toch meestal van een bepaald genre. We zouden er als bibliotheek ook iets aan kunnen hebben als we een koppeling maken naar ons cd-bestand, alhoewel ik me afvraag of die ook niet hun langste tijd gehad hebben. Sinds de mogelijkheid van het downloaden bestaat.
Ik heb ook de software van Lastfm op mijn computer geïnstalleerd, want daarmee kun je makkelijk zien wat je beluisterd hebt en waar je voorkeur naar uitgaat. Ook kun je er een eigen speellijst mee maken zodat je je favoriete nummers kunt spelen op het moment dat je dat wilt. Verder heb ik nog niet alles bekeken maar ik zag wel dat er nog meer mogelijkheden zijn in het programma. Dat ga ik vast en zeker nog doen.
De aquabrowser van zoeken.bibliotheek.be ziet er goed uit en werkt ook prima, er zit de koppeling op met lastfm, ook een prima combinatie, je ziet ook meteen waar en cd aanwezig is en je kunt hem ook meteen reserveren. Zou bij ons ook welkom zijn als het zo werkt.

3 opmerkingen:

23 Dingen zei

Stomme vraag, maar hebben/krijgen jullie een aquabrowser?
Als die er nog niet is, en je KUNT erover praten met Medialab, neem dan die last.fm combinatie mee!

loestig zei

Ha Marijs,

Heet jij mamarijs op last.fm?
Zo ja dan ben je nu mijn vriendje, zo niet dan is iemand anders mijn vriendje geworden die ik niet ken haha.

loestig zei

Ik heb inderdaad alleen maar een leeg vierkantje bij last.fm
Ik snap er niets van. In het begin deed hij het gewoon. Ik heb opnieuw de embed code ingevoerd, maar nog werkt het niet. En via gadgets geeft het steeds een foutmelding. Misschien doet hij het over een paar dagen weer.

Groetjes Loes